Často kladené otázky


Zajímá vás, jak změníte tarif za jiný, kde najdete administrátorské heslo a OKU kód nebo jak rozdělíte platby za tarif mezi více lidí? Připravili jsme pro vás odpovědi na nejčastější dotazy, které dostáváme.


Pokud se nám potřebujete ozvat nebo něco vyřídit s Vodafonem, kontakty najdete na této stránce.

Přecházíme ke Skaut Mobilu

Chci tarif od Skaut Mobilu – kde si ho mám vyřídit?

Tarif si objednáte zde na webu Skaut Mobilu. Jděte na stránku Naše nabídka, podívejte se na naše tarify a poté na stránce klikněte na tlačítko Objednat tarif. Dostanete se do objednávkového formuláře, kde si tarif objednáte. Více o Skaut Mobilu najdete na stránce Jak to funguje.

Jak dlouho trvá přechod ke Skaut Mobilu

Standardně trvá pár dní, délka přechodu se však bude lišit podle toho, jste-li zákazníkem Vodafone (Skaut Mobil je takový "virtuální operátor", který běží na síti Vodafone), nebo přecházíte od jiného operátora. Pokud přecházíte, Vodafone vám zašle novou SIM kartu a přechod tak bude o pár dnů delší.

Přecházím od jiného operátora a potřebuji kód přenosu – kde ho získám?

Kód přenosu (OKU) je čtrnáctimístný kód, který získáte od stávajícího operátora. Najdete jej v aplikaci nebo si o něj zažádejte prostřednictvím zákaznické linky. Níže přikládáme odkazy s nápovědou k získání OKU kódu u jiných operátorů, než je Vodafone.

Kde najdu administrátorské heslo?

Administrátorské heslo potřebujete k telefonické komunikaci s Vodafonem. Přišlo vám v SMS při zřizování první služby od Vodafonu. Zobrazit heslo můžete v Samoobsluze Vodafone.

Návod na zobrazení hesla na webu i v mobilní aplikaci Samoobsluhy najdete zde.

Jak změním své administrátorské heslo?

Heslo změníte v Samoobsluze Vodafone. V menu klikněte na Hesla, poté klikněte na Změnit heslo administrátora. Zde zadejte současné heslo a poté zadejte nové heslo.

Stávající operátor se mě snaží přesvědčit, abych u něj zůstal/a – co mám dělat?

Je logické, že se o to pokouší, my ale doporučujeme jeho snahy ignorovat. Ve Skaut Mobilu najdete ty nejvýhodnější tarify, o zákazníky se navíc staráme a dlouhodobě jim zajišťujeme nejlepší možné nastavení cen. Cenové srovnání tarifů jsme pro vás připravili v tomto článku.

Zůstane mi po přechodu ke Skaut Mobilu moje telefonní číslo?

Ano, stačí tuto možnost zaškrtnout v objednávkovém formuláři. K přenosu čísla budete potřebovat kód přenosu (OKU), který získáte od stávajícího operátora.

Který tarif si mám vybrat?

Vyberte si tarif, který nejvíce odpovídá vašim potřebám (vezměte v potaz, kolik měsíčně provoláte či spotřebujete dat). Doporučujeme si vybrat jeden z tří hlavních tarifů, pokud ale máte specifické potřeby (např. nevyužíváte data nebo hodně voláte do zahraničí), podívejte se i na tři další doplňkové tarify. Detailní přehled našich tarifů najdete na stránce Naše nabídka.

Je mi méně než 15 let. Můžu mít taky tarif od Skaut Mobilu?

Služby Skaut Mobilu může objednat jen skaut starší 15 let nebo rodič skauta. Pokud ti ještě nebylo 15, domluv se s rodiči. Budou-li pro tebe nebo i jiné členy domácnosti tarify od Skaut Mobilu chtít, objednají je na tomto webu. Tvé číslo si pak rodič přidá do své sítě a budou pro tebe (i ostatní členy tvé rodiny) platit stejně výhodné podmínky.

Mám u stávajícího operátora časový závazek – co mám dělat?

Nejprve zjistěte, kdy jste smlouvu se stávajícím operátorem uzavřeli. Pokud od data uzavření už uplynuly tři měsíce (a smlouva je psaná na fyzickou osobu), žádná smluvní pokuta vám nebude účtována. Odcházíte-li dříve než za tři měsíce od uzavření smlouvy, doplatíte 5 % z částky, kterou byste měsíčně platili po dobu trvání závazku.

Dejte pozor, pokud jste si k tarifu se závazkem pořídili zařízení (např. telefon, tablet či modem) za dotovanou cenu. Při odchodu musíte většinou doplatit plnou cenu zařízení, i když uplynuly tři měsíce od uzavření smlouvy.

Kdy mi přijde SIM karta – můžu ji aktivovat i v zahraničí?

Bohužel ne, SIM kartu Vodafone zasílá poštou a musí ji převzít plátce – tedy skaut nebo jeho zákonný zástupce, který ji objednal. SIM kartu musíte aktivovat v ČR, v roamingu se aktivace nepodaří.


Jak funguje Skaut Mobil

Jak zapojením do Skaut Mobilu podporuji skauting?

Vodafone za každé připojené číslo v STS přispívá skautské organizaci finanční příspěvek. Svým zapojením také posilujete naši vyjednávací pozici do příště – čím víc nás bude, tím lepší ceny nám operátoři nabídnou.

Proč je Skaut Mobil zrovna u Vodafone?

Vodafone nabídl ze všech operátorů nejvýhodnější podmínky pro uživatele. Každé dva roky s operátorem nabídku probíráme a aktualizujeme, aby pro všechny ve Skaut Mobilu zůstala co nejvýhodnější.

Je pravda, že Vodafone má horší pokrytí než ostatní operátoři ?

Není, signál Vodafonu je dostupný 99 % obyvatelům ČR. Dostupnost signálu si můžete ověřit na mapě pokrytí, kterou Vodafone poskytuje. Signál může být slabší jen v několika hůře dostupných místech (např. národní parky, chráněné krajinné oblasti nebo vojenské újezdy).

Jak ve Skaut Mobilu funguje volání a data v zahraničí?

V Evropě a v zemích Zóny 1 platí stejné podmínky jako doma (do Zóny 1 patří země EU, Island, Lichtenštejnsko, Norsko a Velká Británie), pouze vnitropodnikové volání a volání v rámci Vodafone sítě není zdarma a čerpají se volné jednotky. Výjimka ve spotřebě dat platí u tarifu „Neomezeně s daty“, kde můžete vyčerpat jen 64 GB dat.

Jak si zapnu roamingový balíček?

Zapnete si ho v samoobsluze Můj Vodafone, na infolince 800 777 791 nebo e-mailu zamepece@vodafone.cz.

Je neomezený tarif opravdu neomezený?

Ano, tarif „Neomezeně s daty“ a „S neomezenou rychlostí“ mají neomezená data. Liší se pouze rychlostí – první jmenovaný tarif běží rychlostí 10 Mb/s, druhý je bez omezení rychlosti a data běží dle limitu sítě.

Do Skaut Mobilu mohu přidat až 7 čísel. Jak to udělám?

Nejlépe tak, když rovnou při objednávce tarifu v objednávkovém formuláři vyplníte údaje za všechny osoby, které do sítě chcete připojit. Pokud přecházejí od jiného operátora a chtějí zachovat svá čísla, budete od nich potřebovat kód přenosu (OKU). Chcete-li svou síť postupně rozšiřovat (přidávat další čísla poté, co jste si tarif sjednali jen pro sebe nebo pro část čísel), projděte znovu objednávkovým formulářem.

Nebo se ozvěte na Vodafone infolinku 800 777 791 a požádejte o asistenci s přidáním.

Co když potřebuji více než 7 čísel?

Limit se týká pouze hlasových SIM (těch určených k volání, mající volné jednotky k volání a SMS). Datové SIM a další služby jsou poskytovány bez omezení. Pokud potřebujete připojit další hlasová čísla, můžete požádat o výjimku.

Pokud máte v rodině více lidí s nárokem na Skaut Mobil (skaut nebo zákonný zástupce), mohou si zřídit samostatný účet a mít pod sebou dalších 7 čísel.

Mohu do své sítě přidat opravdu kohokoliv?

Ano, ve své síti můžete mít partnera, členy rodiny nebo známé, kterým důvěřujete, že budou za tarif platit. O jejich útratu se ale nemusíte starat – účet můžete rozdělit na více fakturačních skupin a Vodafone pak bude účtovat lidi ve vaší síti přímo.

Za skauty mladší 15 let STS vyřizují jejich zákonní zástupci, kteří do sítě také mohou přidávat další členy.

Kde můžu spravovat svůj tarif?

Vše spravujete v samoobsluze Můj Vodafone (na webu či v mobilní aplikaci). Pokud si s něčím nevíte rady, zavolejte nám na 734 796 339 nebo napište na telefony@skaut.cz a vše společně vyřešíme.

Chci ze Skaut Mobilu odejít – budu za to něco platit?

Ne, tarif od Skaut Mobilu je bez závazku, odejít můžete kdykoliv. Pokud chcete změnit tarif na jiný od Vodafone (mimo nabídku Skaut Mobil), stačí se ozvat Vodafonu. Pokud chcete přejít k jinému operátorovi, potřebujete OKU kód. Ten najdete v Samoobsluze, Vodafone kontaktovat nemusíte.

Jak převedu číslo ve Skaut Mobilu na někoho jiného?

Ten, na koho bude číslo převedeno, musí projít na webu www.skautmobil.cz standardním objednáním nové služby. Vybere, že převádí číslo na tarifu u Vodafone, zachová stejný tarif a vloží své kontaktní údaje. V poznámce objednávky uvede, že jde o převod čísla ve Skaut Mobilu na jinou osobu. Vodafone potom kontaktuje vás i druhou osobu a převod čísla zajistí.


Ceny a platby

Jak si nastavím platbu inkasem?

Ve Vodafone Samoobsluze běžte na záložku Služby a do sekce Nastavení vyúčtování a limitů. V boxu Inkaso zadejte své číslo účtu a službu aktivujte. Následně je inkaso potřeba aktivovat ve své bance (aby Vodafone mohl strhávat částku vyúčtování z vašeho účtu). Návod najdete na webu Vodafone.

Jsou za využívání Skaut Mobilu nějaké poplatky, o kterých bych měl/a vědět?

Nejsou, platíte pouze částku za tarif, který jste si vybral/a.

Komu platím za tarif a kdy mi přijde faktura?

Faktury vystavuje Vodafone přímo uživatelům Skaut Mobilu. Na faktuře uvidíte všechna čísla, která pod sebou máte, ale fakturaci můžete rozdělit do více fakturačních skupin tak, aby čísla ve vaší síti platila za sebe.

Každý má fakturační období nastavené individuálně (Vodafone nemá fakturační období podle kalendářních měsíců). Faktury najdete v Samoobsluze Můj Vodafone. Na vystavené vyúčtování budete upozorněni e-mailem a SMS.

Jak rozdělím fakturaci mezi více lidí?

V Samoobsluze Vodafone můžete pro každého člena vaší sítě vytvořit samostatnou fakturační skupinu a faktura na jeho číslo bude chodit přímo jemu. Stačí kontaktovat Vodafone (volejte na 800 777 791 nebo pište na zamepece@vodafone.cz), kde vám nastaví více čísel plátce.

Na jak dlouho platí aktuální ceny tarifů?

Vodafone nám garantuje ceny na 3 roky (resp. do začátku roku 2028), po dohodě se však mohou změnit. Po určité době mohou ceny růst, vždy se ale snažíme zajistit nejvýhodnější řešení. Uživatel nemá k Vodafone žádný závazek a může STS kdykoliv opustit.

Je volání ve Vodafone opravdu zdarma?

Ano a nejen volání, ale i SMS máte se všemi čísly v síti Vodafone úplně zdarma.


Ostatní

Proč mají skauti vlastní výhodné tarify?

Věříme, že skauti by za svou práci měli být odměněni něčím navíc. Proto pravidelně jednáme s českými operátory a získáváme pro skauty, jejich rodiny a známé tarify za mimořádně nízké ceny. Benefitují všichni – vy ušetříte za telefon a nás operátor za každé přivedené číslo odmění finančním příspěvkem, který použijeme na rozvoj skautingu.

Kde vás mohu kontaktovat, když s něčím potřebuji poradit?

Pokud jste svou odpověď nenašli mezi Častými dotazy, zavolejte nám na 734 796 339 nebo napište na e-mail telefony@skaut.cz a všechno spolu vyřešíme. Všechny kontakty najdete na této stránce.

Jak dlouho mi zůstane cena, kterou teď za tarif platím?

S Vodafonem jsme uzavřeli smlouvu v roce 2024 a platí do února 2027. Vodafone nemůže ceny tarifů měnit bez našeho povolení, za jejich výhodnost tedy odpovídáme. Je možné, že se nám podaří vyjednat lepší podmínky ještě před uplynutím smlouvy. Po 2 letech od uzavření smlouvy s operátorem jednáme a snažíme se přijít s ještě lepšími cenami pro všechny, kdo mají nebo chtějí tarif od Skaut Mobilu.

Došla mi data. Můžu si je dokoupit? A za kolik?

V Samoobsluze Můj Vodafone si můžete zapnout automatické dokupování dat za cenu 49 Kč za 250 MB dat. Pokud data vyčerpáte, dojde celkem 3x k automatickému dokoupení dat. Dokup dat si můžete nastavit i na vícekrát, nebo jej úplně zakázat.

Pokud se vám pravidelně stává, že jste bez dat ještě před koncem zúčtovacího období, doporučujeme změnu tarifu s větším objemem dat. Mrkněte se na stránku Naše nabídka, nabízíme i tarif s neomezenými daty.

Tarif si kdykoliv změníte na adrese tam.je/zamezmena. Při změně tarifu získáte nová data a vyúčtování proběhne poměrně k době, kdy jste provedli změnu (jen počítejte, že změna tarifu pár dní potrvá).
V Samoobsluze můžete též využít možnost Zvětšení datového balíčku, kdy k základnímu nastavení získáváte dlouhodobě další data navíc. Výhodnější je však získat dlouhodobě více dat změnou celého tarifu na jiný, který Skaut Mobil nabízí.

Převádí se nevyčerpané jednotky do dalšího měsíce?

Převádí se pouze nevyčerpané minuty a SMS, ale jen do dalšího měsíce. Pokud jednotky v tomto měsíci nevyčerpáte, propadnou.

Jak mohu změnit tarif za jiný ve Skaut Mobilu – jak to udělat?

Tarif kdykoliv změníte na adrese tam.je/zamezmena, případně na čísle 800 777 791. Pokud byste měnili tarif přes Samoobsluhu Vodafone, dejte pozor, ať se omylem nepřepnete na tarif od Vodafonu mimo STS.

Detailní přehled našich tarifů najdete na stránce Naše nabídka.

První vyúčtování po změně tarifu bude obsahovat poměrnou část původního tarifu a část nového tarifu. Změna tarifu také resetuje vaše nastavení (např. počet automatických dokupů dat či službu DataLimit), proto si po změně nastavení upravte tak, jak jste ho měli dříve.

Máte nějakou zvýhodněnou nabídku pro studenty?

Využít status studenta pro získání lepších cen za volání, SMS a data je skvělá věc, ve Skaut Mobilu ale sázíme spíš na status Skauta. Tarify, které nabízíme, jsou totiž levnější než studentské tarify u všech tuzemských operátorů. Cenové srovnání tarifů jsme připravili v tomto článku.

Jaký je rozdíl mezi Skautskou telefonní sítí a Skaut Mobilem?

Žádný není. Skautská telefonní síť (STS) se na jaře 2025 po 15 letech provozu přejmenovala na Skaut Mobil. Pro uživatele STS se nic nemění, nově se zájemci o službu odbavují snadněji na webu www.skautmobil.cz. Uživatelé služby nemusí nic řešit, služby jim fugují i nadále, pouze pod jiným jménem.